HTML

Blog Cikkek

Nincs megjeleníthető elem

Szavazás

AQUA Online Magazin

Nincs megjeleníthető elem

Apróhirdetések

Nincs megjeleníthető elem

Vega Yacht

Naptár

április 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Kékszalag 2009

2009.06.12. 20:25 Salupoli

Amit a Kékszalagról versenyről tudni kell

 

Ez a verseny Magyarország legnépszerűbb hajós eseménye. A legtöbben nem versenyeznek rendszeresen de egy évben egyszer elszánják magukat a balatoni amatőr hajósok és megállás, kikötés nélkül egyszuszra körbehajózzák a tavat.

A Kékszalagot 1934-ban rendezték meg először, a tengeri versenyek mintájára. A cél az volt, hogy egy olyan Balaton-kerülő gyorsasági versenyt indítsanak, amelyen osztályra és nagyságra való tekintet nélkül bárki részt vehet.  

A háborús évek nélkülözték a bajnokságot, és egészen 2001-ig csak kétévente szervezték meg a nívós regattát. A Kékszalag legszerencsétlenebb éve 1951. volt, amikor tomboló orkán csapott le a mezőnyre, a keszthelyi bóját csupán 25 hajó érte el.

1955-ben született a rekord, amelyet máig sem döntött meg senki: Németh Istvánnal a kormánynál a Nemere II. nevű cirkáló 10 óra és 40 perc alatt ért be a célba. 

1989-ben nyerte el utoljára a Kékszalagot a Tramontana, amely minden idők legsikeresebb hajója volt a regattán, összesen hétszer hódította meg a Balatont, és hagyta a háta mögött a teljes mezőnyt. Érdemes megemlíteni azt is, hogy a Tramontána kormányosa nő volt, Gordon Evelyn, aki ráadásul 1940-ben és 1942-ben is megnyerte a versenyt.

Litkey Farkas a tavalyi győzelmével azonban már nyolc Kékszalag birtokosa, így a vitorlás-történelem őt jegyzi a Kékszalag Nagydíj legsikeresebb kormányosának. Fontos tudni, hogy Litkey 2003-ban ugyan 9 óra 25 perc alatt körbeért a Lisával, ez azonban a Balaton alacsony vízállása - ebből adódóan a beljebb hozott bóják és a valamivel rövidebb útvonal - miatt nem számíthatott új rekordnak.

A versenyszabályzat szerint a Kékszalagon csak egytestű, tőkesúlyos vagy 25 négyzetméter és annál nagyobb orr- és nagyvitorla összfelületű (alapvitorlázatú) hajók indulhatnak.

Páros és páratlan években eltérés van a verseny-kiírásban: a páros esztendőkben szabadabb a pálya, a legmodernebb építésű vitorlások is részt vehetnek a regattán, a páratlan években, ahogy az idén is, csak a hagyományos tervezési elveknek megfelelő hajók indulhatnak.

A szabályzat a jövőben némileg módosul: a tókerülő bajnokság történetében újdonság lesz, hogy 2010-től már katamaránok is indulhatnak.

Remélhetőleg megdől a tavalyi 575 ös nevezési rekord. Ami biztos, az indulók július 3-án 9.00 órakor állnak rajthoz Balatonfüreden! :)

Kékpántlika

A Kékszalag "nulladik" napján, a 2. Kékpántlika versenyen szurkolhatunk az utánpótlásnak. A Kékszalag junior változata, ifjúsági és serdülő túraverseny, Optimist, Laser 4.7, Laser Radial, Cadet, 420 osztályokban, Balatonfüred előtti vízterületen kerül megrendezésre. A verseny célja, a Kékszalag tradícióinak és a túra vitorlázás szépségeinek megismertetése az ifjú vitorlázókkal, ahol szülők, ismerősök, barátok is végig kísérhetik a verseny izgalmait, az ünnepélyes Díjkiosztó során pedig együtt örülhetnek a gyerekek sikereinek. A 2. Kékpántlika július 2-án 11.00 órakor rajtol Balatonfüredről.

AQUA Magazin Online linkek:

Kékszalag győzelemért indul az AC Sailing Team

Elszánt női csapat a Nemerén

41. Kékszalag T- Mobile Nagydíj és Fesztivál

további linkek:

Kékszalag story-k

Kékszalag linktár

Kékszalag a www.indavideon.hu –n

Kékszalag a www.videa.hu –n

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aqua.blog.hu/api/trackback/id/tr641181660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása